Tuesday, March 8, 2011

... pemilik cinta ku ...

...Wahai pemilik cintaku...
 ...aku ingin bertemu denganMu...
...tetapi apakan daya...
...aku hanyalah hambaMu yang lemah...

...Wahai pemilik cintaku...
...terimalah taubatku dan ampunkanlah dosaku...
...aku ingin menjadi...
...hambaMu yang selalu Kau sayangi...

...Wahai pemilik cintaku...
...sekiranya aku tersasar dari jalanMu...
...berikanlah aku hidayahMu...
...agar dapat aku kembali ke jalanMu...

...Wahai pemilik cintaku...
...berikanlah aku sekeping hati...
...agar tenang hati ini...
...menjalani ibadat untukMu...

...Wahai pemilik cintaku...
...layakkah aku ke syurgaMu?...
...tetapi...
...aku tidak pula sanggup ke nerakaMu...

...Wahai pemilik cintaku...
...andai Kau duga diri ini dengan dugaan hidup...
...sabarkanlah hatiku dan teguhkanlah imanku...
...agar dapat aku menempuhi dugaanMu...
...Sesungguhnya hanya Engkau yang dapat memiliki hati ini dengan sepenuhnya...

No comments:

Post a Comment