Sunday, September 4, 2011

.:Dakaplah daku dalam cinta-Mu:.




Allahu Rabbi,
Aku datang di hadapan-Mu dengan hati yang tercela
Dengan hati yang sarat dengan beban dan dosa
Dengan jiwa yang lemah dan longlai
Dengan kekuatan yang pudar
Dengan semangat yang tiada tersisa

Ampunkan daku Ya Allah,
Aku tidak pandai memujuk hati supaya bersabar
Aku tidak pandai mendidik diri supaya redha
Aku tidak pandai beradab menerima ujian daripada-Mu

Allahu Rabbi,
Engkau yang memberi nikmat bahagia kepada ku
Engkau jua yang memberikan rasa sakit dalam deritaku
Segala ujian dan nikmat itu dari-Mu

Maka...
Ku pohon penawarnya Ya Allah
Hilangkan segala duka dan sakit hatiku ini
Hilangkan rasa sakit dan terluka ini
Kerana Engkau yang memegang hati-hati hamba-Mu
Aku tidak yakin pada diriku sendiri
Oleh itu,hanya pada-Mu aku bergantung harapan

Pada-Mu aku menyerahkan segala pergantungan
Kerana ku tahu Engkau tahu memujuk hatiku
Membelai jiwaku
Dan meniupkan cinta-Mu dalam hatiku

Kini,
Ku tagih kasih daripada-Mu
Dakaplah daku dalam cinta-Mu
Usirlah kesepian dan duka yang sebati dalam hatiku
Gantikanlah ia dengan cinta-Mu yang luhur dan suci
Cinta-Mu yang agung dan tidak bertepi

Ameen~

No comments:

Post a Comment